اخبار
1399/1/31 یکشنبه
پرسشهای متداول در خصوص کلاسهای الکترونیکی

.

پرسش های متداول در خصوص کلاسهای الکترونیکی

سوال : من ابتدای ترم دو درس الکترونیکی برداشتم و بقیه بصورت حضوری بودند. الان کلاسهای الکترونیکی در سامانه هست اما کلاس های حضوری در سامانه نیست؟

پاسخ:دانشجویان توجه داشته باشند، کلاس دروسی که در ابتدای ترم بصورت الکترونیکی اخذ نموده اند در سامانه کشوری lms.pnu.ac.ir تشکیل  میشود. اما دروس حضوری در سامانه جدید آموزش مجازی استان برگزار می‌شود . آدرس سایت هم lms skh.pnu.ac.ir  است

سلام نام کاربری  و رمز عبور سیستم جدید کلاسها چی هست؟

پاسخ:جهت ورود به سیستم  کلاسهای استان هم نام کاربری و هم رمز عبورشماره دانشجوئی در نظر گرفته شده است .

سوال: تاریخ امتحانات مشخص شده؟

پاسخ: فعلا برنامه امتحانی اعلام شده در ابتدای ترم و زمان انتخاب واحد به قوت خود باقی است . اما تغییر در تاریخ امتحانات بر اساس دستورالعمل وزارت علوم انجام میشود و وابسته به شرایط پیش آمده بر اساس شیوع بیماری کرونا می باشد که اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد .

سوال: برنامه کلاسی جدید میزارن یا همون برنامه قبلی هست؟

پاسخ: در زمان برگزاری کلاسها تغییری ایجاد نشده و زمان برگزاری کلاسها مطابق با همان برنامه اعلام شده قبلی در سامانه سهبا به آدرس: sahba.pnu.ac.ir (بخش مشاهده برنامه کلاسی) خواهد بود. حتما برنامه کلاسی خود را از سیستم سهبا اخذ نمایید.

سوال : تکلیف دروس عملی مون چی میشه ؟

پاسخ : دروس عملی پس از بازگشایی دانشگاه و بصورت فشرده برگزار خواهد شد

سوال: آیا فقط در زمان برگزاری کلاس و بصورت آنلاین میشه از کلاس استفاده کرد ؟

پاسخ : کلیه کلاسهایی که از طریق سامانه الکترونیک استان برگزار میگردد، در سیستم ذخیره شده و در صورتی که دانشجو در کلاس حضور نداشته باشد میتواند در فرصت مناسب از طریق همین سامانه از فایل ضبط شده استفاده نماید.

سوال : آیا باید دروس خودمون رو در انتخاب واحد به حالت الکترونیکی تغییر بدهیم ؟

پاسخ: خیر نیازی به این کار نیست دروسی که از ابتدا بصورت الکترونیکی انتخاب کرده اید در سامانه کشوری lms pnu.ac.ir  طبق روال قبل برقرار است و تنها ادامه کلاس دروسی که عادی انتخاب کرده بوده اید بخاطر شرایط جدید در سامانه استانی lms.skh.pnu.ac.ir برگزار خواهد شد

سوال: لینک سایتی رو که گفتید توی چه نرم افزاری باید وارد کنیم ؟

پاسخ : کلا دو تا نرم افزار Adobe Connect   و Adobe.Flash.Player  را نیاز دارید که باید روی سیستم و یا گوشی شما نصب بشود و سپس لینک و یا آدرس سایت معرفی شده را در مرورگرهای روی گوشی و یا سیستمی که استفاده می کنید وارد نماید مثلا فایر فاکس و یا هم گوگل کروم . آدرس سایت را هم قبلا اشاره کردیم  lms.skh.pnu.ac.ir  

و یا هم   http://45.156.186.149  

سوال : آيا در کلاس‌ها امکان پرسش و پاسخ وجود دارد؟

پاسخ : بله دانشجويان مي‌توانند بعد از اتصال به کلاس در زمانيکه کلاس برگزار مي‌شود پرسش و پاسخ از استاد داشته باشندبرای این منظور یا روی گزینه ( کسب اجازه) که در بالای صفحه هست کلیک کنید و منتظر بمانید تا استاد میکروفون شما را فعال کند و یا سوال خود را در قسمت چت تایپ کنید

سوال : آيا امکان استفاده از کلاس‌ها به صورت آفلاين هم وجود دارد؟

پاسخ : همانطور که قبلا توضیح داده شد در زمان برگزاري کلاس‌ها، کلاس‌ها ضبط مي‌شوند و دانشجويان مي‌توانند خارج از ساعت کلاسی نیز از مباحث مطرح‌شده در کلاس‌ها استفاده کنند.

سوال: برای رفع مشکل بهم ریختگی حروف به هنگام تایپ فارسی در قسمت چت چه کاری باید انجام داد؟
پاسخ : برای رفع این مشکل میتوان در تمامی کلماتی که در قسمت چت نوشته می شود به جای حرف "ی" از ترکیب کلید های "Shift و ""X" استفاده شود. ترکیب این دو کلید "ی" فارسی را به "ی" عربی تبدیل می نماید.


روابط عمومی دانشگاه پیام نور خضری دشت بیاض


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ